Friday, May 2, 2008

走过风雨

有一首歌,不知道大家有没有听过,名为, 华语译为《走过风雨》。这是一首励志的歌曲,相信曾经经历过一些不愉快的事情,后来雨过天晴的朋友,听了一定感触良多。

下面是这首歌的歌词,我特别翻译去中文,erm, 我的英文程度还有待改善,请多多见谅,谢谢。

When you get caught in the rain (当你走在雨中)
With no where to run (然而却无处躲雨)
When you're distraught and in pain (当你在彻底的悲伤及痛苦中)
Without anyone (独自一个人)
When you keep crying out to be saved (当你尝试哭泣想得到安慰)
But nobody comes and you feel so far away (却没有人前来帮助你,你觉得越走越远 )
That you just can't find your way home (失去了方向,找不到回家的路)
You can get there alone (你却可以一个人撑起来)
It's okay, what you say is (没什么,你只需要说)
#I can make it through the rain (我可以走过风雨)
I can stand up once again on my own (我可以从新振作起来)
And I know that I'm strong enough to mend (我知道我坚强到可以自行痊愈)
And every time I feel afraid (而每当我感觉到害怕)
I hold tighter to my faith (我坚持着我的信仰)
And I live one more day (就这样又过了一天)
And I make it through the rain # (我会走过风雨)
And if you keep falling down (如果你继续遭遇困难)
Don't you dare give in (难道你会屈服吗)
You will arise safe and sound (你将会发现希望)
So keep pressing on steadfastly (继续坚持努力)
And you'll find what you need to prevail (你将会发现什么事情是你应该坚持)
What you say is (你只需要说)
#
And when the rain blows (每当下雨)
As shadows grow close don't be afraid (黑暗越来越靠近, 不必害怕)
There's nothing you can't face (没有什么你是不可以面对)
And should they tell you (他们告诉你)
You'll never pull through (你将不会渡过难关)
Don't hesitate (不必犹豫)
Stand tall and say (站起来说)
#
And I live one more day (又过了一天)
And I can make it through the rain (我会走过风雨)
(Ohhh yes you can) (你是可以的)
You will make it through the rain(你将会走过风雨)

#repeat

No comments: